3 Mart 2015 Salı

Balat Sahil Restoran

Bloğun Çukurcuma'da yaşayan son üyesi olarak geçen ay çok sevdiğim mahallemden "artan emlak kiraları" sebebiyle ayrılmak zorunda kaldım. Yeni muhitim Balat. Taşınmanın verdiği psikolojik ve fiziksel yorgunluğu atabilmek için, gözlerimiz güzel bir meyhane aradı. Mahalle sakinlerinin önerdiği iki meyhaneden biri olan (diğeri ise Ezel Akay'ın geçen sene yeniden canlandırdığı çarşı merkezindeki Agora meyhanesi) Sahil Restoran'ın yolunu tuttuk. Burası, Kastamonu kökenli bir aile tarafından işletiliyor. Patron tipik bir Kastamonulu. Renkli gözlü ve kumral.

Patlıcan salatasıyla mezelere başlıyoruz. İs kokusundan anlaşılacağı gibi közde. Zeytinyağı mis gibi. Akabinde gelen biber ezmesi gecenin yıldızlarından. Yanına verdikleri mangalda kızartılmış köy ekmeklerinin üstüne sürüp sürüp yiyoruz. Kusursuz.

Biber ezmesi

Üçüncü partide gelen soğan dolmasının azıcık dibi tutmuş ama daha iyi olmuş. Soğan karamelimsi kıvama erişmiş. İçindeki harç pek lezzetli. Bir porsiyon asla yetmiyor. Kastamonu denilince sıra dönüp dolaşıp mantarlarına geliyor. Yörenin meşhur mantar turşusunu(Meyhanenin hemen arka sokağında pazar günleri kurulan Kastamonu pazarından da satın alabilirsiniz) daha önce tattığımdan bu sefer sotesini istiyorum. Bayıldım.

Soğan dolması

Mantar

Ara sıcaklarda gelen mangalda pişmiş ıspanaklı ve peynirli muska böreği ise benim favorim oldu. Ana yemek öncesi acıkan karınları  beş porsiyon bile doyuramazdı. Allahtan ciğer kızartması imdadımıza çabucak yetişti. Ciğer biraz daha az pişirilebilirdi ama lezzeti yerinde.

Izgara börek

Ciğerden sonra  yörenin yaban otlarından hodan otunun tadına baktık. Soğan ve yumurtayla kavrulmuş. Dere kenarlarında biten bu bitki daha önce yediğiniz hiçbir şeye benzemiyor. Yumurta pek yakışmış. Mis gibi kokuyor. Balat, Kastamonu popülasyonunun yüksek olduğu semtlerden. Çarşı merkezindeki Tosya Tur, Inebolu Aksakal, Kastamonu Güven Turizm gibi yazıhanelerin bolluğundan da bu anlaşılabilir.

Kastamonulu Baba Himmet

Çarşının hemen arkasında, yukarıda bahsettiğim İnebolu pazarında hodan otundan, tilki burnu mantarına, köy horozundan siyez bulguruna yöreden gelen ürünleri bulabilirsiniz. Yine pazarın içinde Kastamonu Sultan lokantasında karnınızı doyurabilirsiniz. Bu yörenin insanı Hacivat ve Karagözde'ki Kastamonulu karakteri gibi genellikle iyi yürekli ve uyumlu insanlardır. Elinde sürekli odunla gezen Kastamonulu Baba Himmet karakterinin boyu o kadar uzundur ki Karagöz onunla konuşmak için üzerine merdiven dayar.

yumurtalı hodanotu

Neyse efendim bu kadar Kastamonu methiyesi yeter. Balık kontenjanında ise fener balığı kavurmayı denedik. Usta balığı çok kurutmadan mantarla beraber pişirmiş. Lokum gibi. Baharatı ve tuzu yerinde. Eğer dört veya daha fazla kişiyseniz menüdeki kalkan balığından  da söyleyebilirsiniz. Fiyatı gayet uygun. En azından ortalamanın altında.

Fener balığı kavurma

Not: Geçen hafta İnebolu Pazarına uğradık. Hititler'den beri bozulmadan günümüze ulaştığı söylenen siyez bulguru ve köy horozu aldık. Akabinde yokuş çıkıp Karagümrük'teki Eriş Yoğurtçusu'ndan iki kilo  yoğurt aldık. Düdüklüde saatlerce pişen horozun suyundan da bulgur pilavı yaptık. Yanında da Eriş yoğurdu. Aldığım hazdan bahsetmeme gerek yok sanırım. Bu arada Fatih'teki yoğun Suriyeli popülasyonu sonucu yörede birçok Arap lokantasına denk geldim. Eriş Yoğurtçusu'nun hemen yanındakinden(Nohutçu Abo Eyman. Eriş Yoğurtçusu yazımıza buradan ulaşabilirsiniz) sadece 3 tl'ye bir kutu humus aldım.
...

Antakya humusundan biraz daha ekşi bir tadı olsa da gayet lezzetli. Pazardan aldığım Kastamonu ekmeğini tost makinesinde ısıtıp, üstüne humusu sürünce  gayet güzel bir atıştırmalık ortaya çıkıyor. Taşınalı iki hafta olmasına rağmen ne çok lezzet bombardımanına maruz kalmışım. Bu daha buz dağının görünen kısmı. Henüz işkembecilerine, Karagümrük'ün kebapcılarına bulaşmadım bile.